Publicerad:

Senast ändrad:

Landet Mitt Emellan - årets konstnärer

Fotokollage av tre bilder på konstverk. Bilden i vänstra hörnet är på ett konstverk av smala trädstammar som är avkvistade och brända i toppen. Stammarna är uppradade vertikalt på marken som en port mot en sjö. Bilden i högra hörnet visar en rosa stol som ligger vält mot marken. Nedre bilden är på ett konstverk av svart metall, format snirkligt och vågigt. Alla bilderna är tagna på sommaren.Förstora bilden

Några av förra årets konstverk.

Under år 2017 förenades de tre kommunerna Munkedal, Dals-Ed och Färgelanda i ett Land Art konstprojekt – Landet Mitt Emellan. Konstvägen Landet Mitt Emellan är ett projekt som går längs en cirka 15 mil lång väg i vacker landsbygdsmiljö. Inför årets Landet Mitt Emellan gick inbjudan ut i ett så kallat ”Open call”, där konstnärer från hela världen bjudits att lämna in sin intresseanmälan. Totalt anmälde sig 64 konstnärer från hela världen varav sju valdes ut. Nu presenterar vi årets konstnärer!

Vernissage sker den 9 juni.

 

Årets nya medverkande konstnärer:

  • Frank Nordiek (Germany)
  • Hannah Streefkerk (Sweden)
  • Ivan Loktiukhin (Russia)
  • Jette Mellgren (Denmark)
  • Karen Macher Nesta (Peru)
  • Ninette Koning (Netherlands)
  • Thierry Godet (Germany)

 

Från förra årets konstverk kommer nio att vara kvar som även kan ses detta år.

 

Projektet finansieras av Västra Götalands Regionens Kulturnämnd, FyrBoDals kommunalförbund och de arrangerade kommunerna Munkedal, Dals-Ed och Färgelanda.

 

Läs mer om Landet Mitt Emellan på vår sida, eller på: www.landetmittemellan.com


 

Tipsa webbredaktionen