Publicerad:

Senast ändrad:

Nu kan du få dina fakturor från kommunen via Kivra

Närbild på händer som håller i en mobil med appen Kivra på skärmen

Som ett led i kommunens digitalisering och en mer miljövänlig fakturahantering kommer Munkedals kommun nu börja skicka ut fakturor via den digitala brevlådan Kivra. Är du inte ansluten till Kivra kommer du få en pappersfaktura som vanligt.

Du som har Kivra - kommer få en notifiering via e-post eller app när en faktura från kommunen anländer, beroende på hur du ställt in dina önskade notifieringar i Kivra.

 

Du som inte har Kivra - får en pappersfaktura från kommunen med posten som vanligt.

 

Vill du skapa en digital brevlåda hos Kivra?
Att skaffa Kivra tar bara några minuter. Du anger e-post, telefonnummer, personnummer och legitimerar dig med Mobilt BankID. Du ansluter dig via Kivras webbplats

 

Har du Kivra, men vill fortsätta få dina fakturor i pappersform?
Då behöver du själv logga in och välja bort Munkedals kommun som avsändare av digitala brev i Kivras app eller på Kivras webbplats.




Tipsa webbredaktionen