Sidan är skriven på lättläst svenska

Lättläst - Uppleva och göra

Människor som spelar fotboll.

I Munkedal finns flera olika fritidsaktiviteter.

För de yngre finns Örekilsgården

som har öppet flera kvällar i veckan

och anordnar många aktiviteter under året.

 

I kommunen finns fler än 120 föreningar.
Det finns bland annat föreningar för
fotboll, gymnastik, ishockey,
ridning, bordtennis, boule, utflykter,
golf och innebandy med mera.

 

Förutom dessa aktiviteter
kan du vandra och

paddla kanot eller kajak
i vacker natur.

 

Du kan också åka på

en liten järnväg med ånglok.

Den kallas för en museijärnväg.

 

Munkedal är även känt för

laxfisket i Örekilsälven.

 

Det finns föreningar för dig
som till exempel gillar
hantverk och litteratur.
De kallas för kulturföreningar.

 

Här hittar du kontaktuppgifter

till föreningarna i kommunen