Att tänka på inför resan

Så här beställer du din färdtjänstresa

Beställ via telefon

När du skall boka färdtjänst, ring Västtrafiks kund- och resetjänst på telefon: 020-91 90 90


Detta nummer gäller såväl för taxibilar som specialfordon. Om det är upptaget när du ringer, lägg inte på luren, de svarar så fort de kan.


Du betalar ingenting för samtalet oavsett hur lång tid det tar. Gör din beställning i god tid och senast 60 minuter innan den tidpunkt du vill resa. Din returresa kan du beställa vid samma tillfälle.


Behöver du resa med specialfordon, där du sitter kvar i rullstolen under resan, bör beställningen helst göras dagen innan, för att undvika väntetid.

Beställ via app

Boka din färdtjänstresa via appen Västtrafik Boka resa. Du laddar ner appen i Google Playlänk till annan webbplats eller App Storelänk till annan webbplats. Har du ombud lägger du enkelt till dem som du vill ska kunna boka dina färdtjänstresor åt dig.

Beställ via webben

Du kan även boka din färdtjänst via webbsidan: www.vasttrafik.se/bokaresalänk till annan webbplats

Att tänka på när du beställer din resa

När du beställer din resa skall du meddela beställnings-centralen följande:

  • Vem du är och ditt personnummer
  • Om det gäller färdtjänstresa
  • Var du vill bli hämtad
  • Vart du vill åka
  • När du skall vara framme
  • När du vill åka hem igen
  • Om du har ledsagare eller hjälpmedel med dig
  • Om du behöver särskild hjälp.


Senast ändrad: 2020-11-09

Sidansvarig: Inez Andersson