Sidan är skriven på lättläst svenska
Lättläst - Teknisk service
Teknisk service
Munkedals kommun har hand om
offentliga platser och ytor:
torg, lekplatser,
vissa vägar, blommor och gräsmattor.
Kommunen äger också en del skog.
RAMBO AB hämtar ditt skräp
och tömmer ditt avlopp.
Munkedals kommun äger RAMBO AB
tillsammans med Lysekils,
Sotenäs och Tanums kommuner.
Rambo står för Regional avfallsanläggning
i mellersta Bohuslän.
Insamling av hushållsavfall
Vill du veta när ditt avfall hämtas?
Om sopbilen inte hämtat dina sopor
eller om du har frågor om tömning
eller budning av slam, ring 0523-66 77 00.
Öppetider kl. 08.00-12.00 och 13.00-16.00.
Vatten och avlopp
Om du bor i eller nära ett samhälle
har du kommunalt vatten.
Detta betalar du för.
Läs mer på Västvatten AB:s webbsida.
Sotning
Om du har ett hus med skorsten
måste den rensas.
Mer information om sotning
hittar du på räddningstjänstens webbsida mittbohuslan.se/hem-och-fritid/sotning
Återvinningscentralen vid Hästesked
På RAMBO AB:s webbsida
hittar du uppgifter om öppettider
med mera.