Sidan är skriven på lättläst svenska
Lättläst - Utbildning och barnomsorg

I Munkedals kommun finns det
förskola och familjedaghem,
grundskola årskurs 0-9,
gymnasium och utbildning för vuxna.
Förskola och familjedaghem
För barn 1-6 år om föräldrar arbetar
eller går i skolan.
En sån plats kostar pengar.
Förskola 15 timmar i veckan
finns också för barn mellan 3 och 5 år
när föräldrar är hemma
och det är gratis.
Grundskola årskurs 0-9
Skola för barn, 6-16 år.
I skolan lär sig barnen bland annat
att skriva och räkna.
Gymnasium
Skola för ungdomar, 16-19 år.
Vuxenutbildning
Skola för vuxna, 19 år och äldre.
Här kan du lära dig olika ämnen som:
svenska, engelska, historia, matematik,
samhällskunskap, naturvetenskap,
etik, biologi, fysik, kemi, litteratur,
psykiatri, religionskunskap, retorik
och specialpedagogik
samt olika dataprogram.
Du kan läsa på SFI, Svenska för invandrare.
Du kan också läsa svenska som andraspråk.
Här kan du se vilka yrkesutbildningar som är aktuella.
Var finns förskolorna och skolorna?
I Munkedal finns det familjedaghem,
förskola, grundskola för årskurs F till 9.
Det finns också särskola, SFI,
gymnasium och skola för vuxna.
I Munkedal finns det stöd till elever,
en familjecentral och öppen förskola.
På Stale finns det en förskola
och grundskola för årskurs F till 6.
I Dingle finns det förskola
och grundskola för årskurs 4 till 6.
I Hällevadsholm finns det förskola
och grundskola för årskurs F till 3.
I Hedekas finns det förskola
och grundskola för årskurs F till 6.
I Dingle och Munkedal finns det gymnasieskolor.
Munkedals kommun
Kontaktuppgifter
Besöksadress
Kommunhuset Forum
Centrumtorget 5
455 30 Munkedal
Postadress
Munkedals kommun
455 80 Munkedal
Senast uppdaterad:
Sidansvarig: Webbredaktion


